ABG Private Banking
Reklamation och klagomål
Reklamation
Vid synpunkter eller missnöje med någon produkt eller tjänst ABG Private Banking, en avdelning inom ABG Sundal Collier AB, tillhandahållit, ABG Private Bankings skötsel av ett givet uppdrag eller hur du har blivit bemött, är det viktigt att du som kund kontaktar ABG Private Bakning för att framföra dina synpunkter och ange de fel och brister du anser föreligger (reklamation). Vid reklamation kontaktar du i första hand den medarbetare du haft kontakt med inom ABG Private Banking. Det är viktigt att du kontaktar ABG Private Banking med din reklamation så snart som möjligt.
Klagomål
Är du som kund efter reklamation fortfarande missnöjd med det svar som erhållits efter kontakt med ABG Private Banking, kan du föra ärendet vidare skriftligen till klagomålsansvarig hos ABG Sundal Collier AB. Att inkomma med och få ett klagomål prövat av ABG Sundal Collier AB är alltid kostnadsfritt. För att ABG Sundal Collier AB på bästa sätt ska kunna handlägga ditt klagomål är det viktigt att det framgår vilket konto/vilken depå klagomålet gäller och att det finns en tydlig beskrivning av det som hänt tillsammans med relevanta tidpunkter samt att du anger vad du är missnöjd med. Bifoga också de eventuella underlag du har tillgång till såsom kontoutdrag, avräkningsnotor, tidigare korrespondens och ange vilka medarbetare hos ABG Private Banking du haft kontakt med m.m. för att ge en så god bild av bakgrunden och fakta som möjligt. Ange också vilka åtgärder du vill att ABG Sundal Collier AB vidtar, t.ex. vilken ersättning eller rättelse du kräver.
Klagomål kan framföras till ABG Sundal Collier AB på flera sätt. Du har möjlighet att lämna klagomål till en medarbetare inom ABG Sundal Collier AB för vidarebefordran till klagomålsansvarig, skicka ditt klagomål med e-post till e-postadressen nedan eller skicka det med vanlig post till postadressen nedan.
ABG Sundal Collier AB
Klagomålsansvarig
Regeringsgatan 25
111 53 Stockholm
E-post: clientcomplaints@abgsc.com
ABG Sundal Collier AB strävar efter att alltid hantera klagomålsärenden skyndsamt, effektivt och på ett omsorgsfullt sätt. Kan ABG Sundal Collier AB inte besvara ditt ärende inom 14 dagar från det att ABG Sundal Collier AB tagit emot ditt klagomål informeras du skriftligen om detta samt den vidare handläggningen av ditt ärende.
Vägledning och hjälp
Kostnadsfri vägledning kan erhållas från Konsumenternas Bank- och finansbyrå (www.konsumenternas.se) samt från den kommunala konsumentvägledningen eller Konsumentverkets konsumentupplysning ”Hallå konsument”. Kund som är fysisk person kan också vända sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) (www.arn.se). Slutligen kan ett ärende alltid hänskjutas till prövning hos allmän domstol.